پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226968
استرس مهمترين فاکتور ناباروري در مردان
تاریخ انتشار : 1395/08/19 09:56:00
نمایش : 996
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، گفت: پژوهش‌ها نشان مي‌دهد استرس، شرايط محيط و شيوه زندگي در ناباروري مردان تاثير مستقيم دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر مصطفي حمديه در خصوص تأثير استرس در ناباروري مردان، اظهارداشت: توليد اسپرم، توليد تخمک، سيکل قاعدگي در خانم‌ها، بسيار تحت تأثير استرس قرار مي‌گيرد و خانم‌هايي که داراي استرس هستند بيشتر مواقع دچارعادت ماهانه‌هاي نا منظم مي‌شوند.

اين روانپزشک افزود: ثابت شده در مردان هم به اين صورت است و همانطور که عوامل استرس زا در زنان موجب اختلال مي‌شود در مردان هم در ناباروري تأثير گذاربوده و توليد اسپرم و تعداد اسپرم وقتي تحت تأثير استرس قرار مي‌گيرد باعث ناباروري شده و در اين کنگره سعي شده بيشتر به ناباروري مردان از نگاه استرس پرداخت.

وي گفت: در اولين کنگره ناباروري مردان، پانلي در خصوص بيماري‌هاي سيستميک از قبيل ديابت، قلب و عروق، بيماري‌هاي رواني و افسردگي و اضطراب ارائه خواهد شدکه در ناباروري تاثيرگذار هستند.

حمديه ادامه داد: همچنين ثابت شده استرس و اضطراب و عوامل محيطي در مردان بر روابط زناشويي تأثير گذار است و باعث کاهش اسپرم مي‌گردد و برخي از مرداني که در معرض استرس رواني قرار مي‌گيرند نابارور هستند.

عضو هئيت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تصريح کرد: سبک زندگي، تغذيه مناسب، آب و هوا، انواع استرس‌هاي رواني که روزانه با آنها مواجه هستيم و در معرض انواع و اقسام آنها قرار داريم، بايد در مواجهه با آنها مديريت خوبي داشته باشيم تا درصد ناباروري در مردان را کاهش دهيم.

حمديه افزود: بعضي از بيماران رواني که بيماري آنها حاد است اين افراد به خاطر عوامل ژنتيک خيلي راحت بيماري خود را از طريق ژن به نسل بعدي منتقل مي‌کنند و نزديک به ۵۰ درصد نيز ممکن است بيماري خود را به فرزندانشان منتقل کنند و از لحاظ بهداشت رواني اگر مزدوج شدند حدالامکان نبايد بچه دار شوند و بايد حتما قبل از ازدواج مشاوره داشته باشند تا در صورت بچه دار شدن کودکي با کمترين عارضه متولد شود.

وي گفت: متاسفانه جامعه اصلا توصيه‌هاي بهداشتي و رواني را جدي نمي‌گيرد و فرهنگ سازي نشده و خانواده‌ها به خيال اينکه اگر ازدواج صورت گيرد با بچه دار شدن مشکل حل خواهد شد اقدام به اين کار مي‌کنند در صورتي که ژن معيوب را منتقل کرده و کودکي با اختلالات رواني متولد مي‌شود که اين به ضرر خانواده و جامعه است.

نهمين کنگره تازه هاي باروري و ناباروري و اولين کنگره ناباروري مردان از ٢٦ تا ٢٨ آبان ۹۵ در تالار ابوريحان دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html